30-55 zł
Karol Urbański, Piotr Czajkowski
Dziadek do orzechów
Premiera
Drodzy Widzowie,
informujemy, że ze względu na obowiązujące od 15 grudnia 2021 r. obostrzenia i limity miejsc, możemy prowadzić sprzedaż biletów online wyłącznie dla osób z certyfikatami COVID-19 (certyfikaty dot. szczepień lub przebytej infekcji COVID-19 lub wykonania testu na obecność SARS-CoV-2). Osoba, która zajmie wskazane na bilecie miejsce, zobowiązuje się posiadać jeden z ww. certyfikatów podczas wydarzenia w postaci możliwej do weryfikacji za pomocą aplikacji Skaner Certyfikatów COVID, by przedstawić go do ewentualnej kontroli stosownym służbom. Prosimy pamiętać o obowiązku zachowania dystansu społecznego oraz zakrywania ust i nosa podczas pobytu w operze.
Dziadek do orzechów to balet znany wszystkim. Ale czy na pewno znamy historię Klary, Dziadka do orzechów, Drosselmeyera i Króla Myszy? Czy wiemy jaki jest rodowód tych postaci – kim była królowa Mysiababa, księżniczka Pirlipata i co to takiego orzech Krakatuka? Kolejna realizacja baletowego arcydzieła spróbuje odpowiedzieć na te pytania wprowadzając dziecięcą i dorosłą publiczność w krainę magii i tajemnicy. Przenikające się światy ludzi i lalek, muzyczna podróż przez krainy Indian, Masajów i Eskimosów, barwne kostiumy i niebanalna scenografia przenosząca do wnętrza szafy z zabawkami sprawią, że będzie to dla wszystkich niezapomniane spotkanie teatralne – nie tylko na czas świąt!
"Przepiękne kostiumy zaprojektowane przez Tijanę Jovanović, fascynujące projekcje multimedialne przedstawiające zmieniające się kontynenty oraz magiczna partytura Czajkowskiego błyskotliwie wykonywana przez orkiestrę Opery na Zamku prowadzoną przez Jerzego Wołosiuka pomogły Urbańskiemu stworzyć pierwszorzędne widowisko z widownią wypełnioną po brzegi."
Alison Kent, Dance Europe
"Szczeciński Dziadek do orzechów to wspaniały przykład ożywienia klasyki przy równoczesnym zachowaniu tego, co w niej najcenniejsze. Wersja Urbańskiego jest ciekawsza niż ta oryginalna i idzie na przekór trendowi traktującemu każdy element kultury jako coś, co napędzać ma postawy konsumpcyjne."
teatralny.pl
Projekt plakatu: Ewa Błaszczyńska
Piotr Czajkowski (1840?1893)
Dziadek do orzechów
Balet w dwóch aktach
Libretto: Karol Urbański wg E.T.A. Hoffmanna
Premiera obecnej realizacji: 3 grudnia 2016 r., Opera na Zamku w Szczecinie
Kierownictwo muzyczne | Jerzy Wołosiuk |
Choreografia i inscenizacja | Karol Urbański |
Scenografia | Wacław Ostrowski |
Kostiumy | Tijana Jovanović |
Reżyseria świateł | Dawid Karolak |
Projekcje multimedialne | Krystian Drywa |
Przygotowanie chóru dziecięcego | Agata Czekalińska |
Asystent dyrygenta | Antonina Banaś |
Konsultacje dot. animacji lalką | Krzysztof Tarasiuk |
Klara | Nadine De Lumé |
Fred, brat Klary | Roger Bernad |
Rodzice Klary i Freda / Król i królowa – rodzice Pirlipaty | Aleksandra Głogowska, Andrzej Śmiałek |
Radca Drosselmeyer / Zegarmistrz | Paweł Wdówka |
Siostrzeniec Drosselmeyera / Dziadek do orzechów | Patryk Kowalski |
Królowa Mysibaba | Emma McBeth |
Król Myszy | Piotr Nowak |
Księżniczka Pirlipata | Nayu Hata |
Lalka | Olga Kuźmina-Pietkiewicz |
Rycerzyk | Yu Yamani |
Świta Króla Myszy | Żaneta Bagińska, Chiara Belloni, Aleksandra Januszak, Stephanie Nabet |
Astronom | Jeppe Jakobsen |
Tańce charakterystyczne: | |
Arktyka | Olga Kuźmina-Pietkiewicz, Hector Boto |
Afryka | Żaneta Bagińska, Javier Ares Cabeza |
Europa | Chiara Belloni, Yu Yamani |
Ameryka Południowa | Aleksandra Januszak |
Ameryka Północna | Stephanie Nabet, Roger Bernad |
Australia | Christina Janusz, Thais Henrique Rocha |
Chór Dziecięcy przy Operze na Zamku w Szczecinie Orkiestra Opery na Zamku w Szczecinie |
|
Dyrygent | Mateusz Gwizdałła |
Inspicjent | Maria Malinowska-Przybyłowicz |