Przejdź do treści

Polsko-niemiecka sieć teatralna 2024-2027

Program:
Współpracy Interreg VI A Meklemburgia-Pomorze Przednie / Brandenburgia / Polska 2021-2027
Instytucja Zarządzająca: Ministerstwo Gospodarki, Infrastruktury, Turystyki i Pracy Meklemburgii-Pomorza Przedniego

Podstawowe informacje:

  • Lider Projektu (LP): Uckermärkische Bühnen Schwedt, Eigenbetrieb der Stadt Schwedt
  • Partner (PP2): Vorpommersche Landesbühne GmbH
  • Partner (PP3): Opera na Zamku w Szczecinie 
  • Budżet Projektu: 4.999.675,75 EUR
  • Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 3.999.740,60 EUR
  • Czas trwania Projektu: 01.03.2024-28.02.2027
  • Obszar Projektu: Województwo Zachodniopomorskie, Land Meklemburgia Pomorze Przednie, Land Brandenburgia 

Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności i poprawa dostępu do teatrów po obu stronach Odry na obszarze wsparcia, zarówno dla mieszkańców, jak i dla turystów. Łatwiejszy dostęp do wspólnego transgranicznego dziedzictwa zorganizowany zostanie w oparciu o oferty teatralne bez barier językowych. Goście z sąsiedniego kraju nie znający języka sąsiadów, w tym dzieci i młodzież, liczyć mogą na większą atrakcyjność przedstawień zorientowanych na te właśnie grupy celowe. Dla turystów i mieszkańców regionu powiększy się dostępność transgranicznych ofert teatralnych. Projekt przyczynić się ma do zwiększenia wiedzy o działaniach teatrów uczestniczących w projekcie, tworzących wspólną, transgraniczną ofertę kulturalną. Kolejne elementy składowe projektu to stworzenie zinstytucjonalizowanej sieci współpracy ze wspólnym zarządzaniem, z uzgadnianiem programów teatralnych i pracy personelu oraz organizacją wspólnych produkcji i występów gościnnych. Odpowiednie rozwiązania techniczne, np. elektroniczne tablice prezentujące tłumaczenia dialogów i zagwarantowanie kompatybilnych systemów technicznych, zdecydowanie ułatwią organizację występów gościnnych i koprodukcji. Istotne jest przy tym zaspokojenie oczekiwań publiczności co do nowoczesności inscenizacji w salach teatralnych i teatrach letnich. Wspólny marketing, w tym wspólna marka z logo i corporate design oraz trójjęzyczna strona internetowa zwiększą wartość dodaną efektów wymienionych działań. 
Bez wątpliwości teatry są częścią europejskiej tradycji kulturowej. 
 

viateatri

 

 

 

Podstrony